Ватиканський експерт: поступ у досягненні єдності з православними

Добрі стосунки з православними є плодом пророчих жестів і послідовного діалогу. Представник Святого Престолу пояснює, чому єдність можлива лише в правді та спільній вірі.

Про це пише Vatican News.

Домініканець о. Гіацинт Дестівель зі східного відділу Дикастерію сприяння єдності християн переконаний: сучасний високий рівень відносин із Православною Церквою є результатом великої послідовності в богословському діалозі.

У розмові з Vatican News він наголосив, що справжня єдність не може будуватися на компромісах – вона досягається виключно на фундаменті правди та спільної віри, яку визнають обидві сторони.

Спадщина минулого і кров мучеників

Священник нагадав, що новий етап у стосунках відкрили пророчі жести попередніх понтифіків. Насамперед – історична зустріч у Єрусалимі 1964 року між папою Павлом VI та Константинопольським патріархом Афінагором, а також взаємне зняття анафем роком пізніше.

Не менш важливим стало введене святим Йоаном Павлом ІІ поняття «екуменізм крові» – глибоке усвідомлення того, що нашому прагненню до єдності передує героїчне свідчення мучеників різних конфесій, які віддали своє життя за Христа.

Французький домініканець пояснив, що повна єдність християн повинна охоплювати три виміри: віру, таїнства і служіння. У католицько-православних відносинах прогрес уже очевидний: сторони поділяють спільну віру, чітко окреслену в Нікейсько-Константинопольському Символі віри, і досягли порозуміння у питаннях таїнств завдяки документам Змішаної міжнародної комісії з богословського діалогу, опублікованим у 1980-х роках. Нині основна увага скерована на питання церковного устрою, тобто служіння.

Найскладніші теми та символіка візиту

Саме питання служіння, а точніше примату та непомильності Папи, залишається найбільшою перешкодою на шляху до повної єдності. Проте робота триває: у 2023 році було опубліковано важливий документ про синодальність і примат у другому тисячолітті. Тепер готуються тексти, що стосуються папської непомильності та проблеми Filioque – розбіжності у вченні про Святого Духа.

Цей діалог, хоча й очолюється Константинопольським патріархатом, охоплює всі Православні Церкви.

Представник Дикастерію звернув увагу на особливу важливість першої апостольської подорожі Лева XIV, яка має виразний екуменічний вимір. Його участь у святкуванні 1700-річчя Нікейського Собору та зустріч із представниками всіх християнських традицій і Патріархом Варфоломієм І у храмі святого Єфрема в Стамбулі має глибоке значення. Це вияв нової форми синодальності, яку о. Дестівель назвав «екуменічною».

Схожі новини:

Поширити новину: