«Літургія є каналом Божої благодаті, вона продовжує спасительні слова і діла Ісуса для людей сьогодні», – зазначив заступник секретаря Дикастерії у справах Божого культу і дисципліни Таїнств єпископ Ауреліо Гарсія Макіас.
Про це пише КАІ.
В інтерв’ю порталу дієцезії Малаги 59-річний іспанський єпископ зазначив, що у своєму служінні як наступника святого Петра Святіший Отець користується допомогою різних інституцій. Однією з них є Дикастерія у справах Божого культу і дисципліни Таїнств, завданням якої є «поширення і захист літургійної реформи римського обряду в усьому світі». Це колосальна праця, яка здійснюється «для того, щоб Божий люд, вірні, могли звершувати таємницю Христа так, як цього бажає Церква». Вона включає в себе, серед іншого, підготовку текстів Святого Письма, які є частиною Лекціонаріїв багатьма мовами, літургійних календарів всіх дієцезій і чернечих згромаджень, коронацію образів Пресвятої Богородиці, надання титулу малої базиліки, написання нових текстів молитов Меси для нових блаженних, і перш за все, переклад літургійних книг і їх адаптацію до різних культур в усьому світі. І все це для того, щоб допомогти Божому людові осягнути красу і глибину літургійного служіння.
Єпископ Гарсія звернув увагу на те, що в деяких вірних можна побачити плутанину в питаннях літургії. Однією з проблем, що випливає з сучасного культурного контексту, є індивідуалізм, мовляв: «це хочу», «це мені подобається», «це мені вирішувати». Ми самі хочемо вирішувати, як має виглядати літургія. «Перед обличчям цього «я» Папа просить нас про спільне «ми». Не ти твориш літургію, не ти нею володієш, вона не належить тобі, вона належить Церкві та багатовіковій мудрій традиції. Як же тоді допомогти Божому людові не творити літургію на свій образ і подобу, а прийняти літургію Церкви, яка запропонована йому через Євхаристію, Таїнства, сакраменталії чи Літургію Годин?», – запитав єрарх. У цій ситуації необхідна серйозна літургійна формація вірних, про що пише Франциск в Апостольському посланні «Desiderio desideravi».
Він зазначив, що в літургії ми завжди стикаємося з двома небезпеками: з одного боку, спектакулярністю, перетворенням літургії на шоу, розвагу, а з іншого – суб’єктивним «переживанням літургії як приватного, особистого набоженства Бога зі мною і мого з Богом». Вирішення цих ексцесів, на думку заступника секретаря Дикастерії, слід шукати в найчастіше публікованому церковному документі XX століття: Апостольському повчанні «Evangelii nuntiandi» святого Павла VI. Роздумуючи над тим, як євангелізувати сучасний світ, Папа перераховує наступні кроки. Перший – це проголошення Ісуса Христа, другий – катехуменат, тобто впровадження в християнське життя. «Я не говорю лише про теоретичну катехизацію, як про урок, ні. Йдеться не лише про знання, а про життя. Ми повинні навчити жити як християни, а не просто знати щось про християнство. Передумовою участі в літургії є почати жити християнським життям. Спочатку відбувається проголошення [Ісуса], потім катехуменат, введення, а коли людина вже введена, може брати участь у літургії», – пояснив єпископ Гарсія.
Він визнав, що молодь нудьгує на літургії, бо не розуміє, в чому бере участь, оскільки бракує введення в літургію. «Проблемою зазвичай є не літургія, а брак віри, криза віри. Якщо молодь не має віри, вона не може зрозуміти літургію, тому ми даремно намагаємося розважати її співами, виставами та проекціями. На мою думку, літургія має бути такою, якою вона є. Для літургії потрібна віра. Інакше вона не буде зрозумілою: ти береш участь у літургії, але не живеш літургією», – наголосив єпископ.