Папа: всі ми повинні займатися політикою задля спільного блага

У контексті 10-річчя понтифікату Папи Франциска в Аргентині побачила світ книга «Пастир», яка є плодом різних інтерв’ю, в яких Святіший Отець ділиться думками про різні аспекти життя Церкви.

Про це пише Vatican News.

Цими днями в Аргентині виходить книжка «El Pastor» авторства журналістів Франчески Амброджетті та Серджіо Рубіна, яка пропонує аналіз понтифікату Папи Франциска крізь призму періодичних інтерв’ю з ним, реалізованих протягом десяти років. В 2010 році їхніми стараннями побачила світ книга «El jesuita», яка зібрала думки тодішнього Архиєпископа Буенос-Айреса. Друга праця присвячена навчанню Папи Франциска, розглядаючи такі теми як мігранти, захист життя, реформи Римської Курії, злочин сексуальних зловживань. Книга розповідає про виклики десятьох років понтифікату та про перспективи на майбутнє, такі як необхідність наново оживати звіщення Євангелія, зменшити централізацію, боротися з економічною корупцією. Це програма, яка була накреслена кардиналами під час загальних зібрань, які випередили конклав. Йдеться також про подружжя та сім’ю, про спільний дім, який в небезпеці, про роль жінок і про кар’єризм у Церкві.

Чи прийнятна у Церкві політика?

Однією з центральних тем є політика. «Так, я займаюся політикою, бо всі повинні займатися політикою, – зазначає Папа. – Бо що таке політика? Це стиль життя, присвячений полісу, місту. Чим не займаюся, і що не повинна би робити Церква – це партійна політика. Бо Євангеліє має політичний вимір, яким є перетворення суспільної, але також релігійної, як і особистої ментальності, щоб вона була спрямована на спільне добро».

Переосмислити економіку

Ділячись думками про економіку, Святіший Отець підкреслює, що маяком повинна бути соціальна доктрина Церкви, що він не засуджує капіталізм, а лише йде за святим Йоаном Павлом ІІ, нагадуючи про необхідність «соціальної ринкової економіки». Бо сьогодні переважає фінансовий сектор, а багатство дедалі менше доступне для участі всіх. «Всі ми можемо погодитися в тому, що зросли концентрація багатства та нерівність. І що існує багато людей, які помирають з голоду», – зазначає він.

Економічне очищення

Відповідаючи на запитання про фінансові справи Ватикану, Папа захищає доброчесність «надзвичайної більшості» людей Церкви, але визнає, що «деякі церковники, як також, я б сказав, фальшиві “друзі”-миряни Церкви, приклалися до нечесного заволодіння рухомим і нерухомим майном, не Ватикану, а вірних». Але реформи приносять плоди, і щодо відомої справи про лондонську нерухомість сигнал про підозрілу трансакцію отриманий саме зсередини. «Це мене радує, бо означає, що сьогодні ватиканська адміністрація має ресурси для того, щоби проливати світло на лихі речі, що трапляються всередині», – зазначає він, а щодо стосунків між державою та Церквою, то він підтримує «світськість держави, але не лаїцизм, який, наприклад, не допускає священних зображень у громадському просторі».

Папа хотів би відвідати батьківщину

Якщо йдеться про Аргентину, то Святіший Отець називає кліше звинувачення в перонізмі. Він також стверджує, що його намір відвідати батьківщину «залишається дійсним». «Це несправедливо казати, що я не хочу поїхати», – наголошує він. Щодо угоди між Святим Престолом в Китаєм, Папа говорить про те, що йому відомо про існуючі проблеми та страждання. Він також виявляє готовність відвідати цю країну, «навіть завтра, якщо б це було можливим».

Близькість – ключ Церкви майбутнього

Святіший Отець зізнається, що йому доводилося мати кризи віри, які були переможені з Божою допомогою. «В будь-якому випадку, віра, що не викликає у нас кризи, – це віра в кризі. Віра, яка не причиняється до зростання, – це віра, яка потребує зростання». Роздумуючи про Церкву майбутнього, Папа Франциск переконаний, що ключем усього є близькість. «Церква, що не є близькою до своїх дітей, бо зайнята тисячами справ або спілкується з ними через документи, схожа до матері, яка спілкується з дітьми лише листами», – зазначає він.

Схожі новини:

Поширити новину: