Ассізі: нова статуя блаженного Карло Акутіса

Католицька Церква – це не давня інституція, а молода й жива спільнота з актуальним посланням для сучасної культури, – сказав автор скульптури.

15 серпня біля Санктуарію Відречення при базиліці Святої Марії Більшої в Ассізі, де похований майбутній святий, канадський скульптор Тімоті Шмальц наголосив: «Церква належить молодим, і вона зростає».

«Я знаю, що Карло Акутіс говорив про своє бажання бути похованим в Ассізі. Переконаний, він був би в захваті від того, що не лише його могила там, але тепер є й бронзова скульптура на його честь, яка простоїть понад тисячу років», – розповів Шмальц в інтерв’ю для OSV News 22 серпня.

Бронзова статуя заввишки 3,3 метра під назвою «Святий Карло біля Хреста» зображує юного підлітка, якого 7 вересня канонізує Папа Лев XIV, на колінах біля розп’ятого Христа. На відміну від класичних зображень святих, блаженний Акутіс тримає у руках ноутбук, на екрані якого видно чашу та дискос.

Перед своєю смертю від лейкемії у 2006 році, у віці лише 15 років, блаженний Карло використав знання комп’ютерних технологій, щоби створити онлайн-базу євхаристійних чудес у світі.

«Я прагнув створити велику, героїчну скульптуру, яка показувала б зв’язок між Христовим хрестом, Карло Акутісом та сучасними технологіями. У цьому творі є три головні елементи, що розповідають історію цього сучасного святого», – пояснив автор.

«Зазвичай, коли я працюю над образом святого, використовую традиційні символи, які він тримає. А тут – ого! – святий із ноутбуком! Я насправді створив скульптуру святого з ноутбуком! Це було абсолютно неймовірно», – додав він.

Тімоті Шмальц відомий також іншими роботами, встановленими на площі Святого Петра, серед яких – 6-метрова бронзова композиція «Ангели без знання», що зображає човен із мігрантами та біженцями з різних епох.

Покійний Папа Франциск високо цінував творчість митця і ще до своєї смерті у квітні схвалив встановлення іншої статуї – «Будьте гостинними» – біля душових та медичного пункту у Ватикані для потребуючих.

За словами Шмальца, спершу відкриття нової статуї планувалося в Римі у вересні, одночасно з канонізацією Карло. Однак після смерті Папи плани змінилися, і твір відправили до його постійного місця – в Ассізі.

Особливою деталлю скульптури є праща, що звисає збоку з рюкзака юнака. Автор пояснив, що це символічне посилання на історію Давида й Голіята, яке «відкрилося йому в процесі роботи». «Працюючи над образом, я весь час думав про Давида та Голіята: як цей юнак, у певному сенсі, використовує сучасну пращу – технології – щоб боротися з Голіафом сучасних медіа, які часто знецінюють духовність, християнство і особливо католицизм», – сказав він.

На створення статуї вплинуло й те, що вона розташована в Ассізі – місті святого Франциска. Зображення Карло, який схилився біля підніжжя хреста, є відлунням традиційних іконографічних образів святого Франциска з Ісусом.

«Його голова схилена на хрест, рука обіймає хрест. Він майже зливається з ним, і саме цю емоцію я хотів передати. Так, він стоїть на колінах як смиренний, але в обійманні, у нахилі голови є вираз пристрасної близькості», – пояснив митець. Блаженний Карло «надзвичайно любив святого Франциска», додав Шмальц, і був упевнений, що юнак оцінив би ці символічні елементи.

«Я хотів показати його силу, запал і відданість – так само, як у святого Франциска з Ассізі», – підсумував він.

За словами скульптора, сучасні деталі статуї – на відміну від класичного одягу інших святих – були надзвичайно важливими. Вони виражають те, що блаженний Карло Акутіс – сучасник.

«Жодних римських тунік; лише джинси, світшот і рюкзак, – сказав Шмальц. – Я переконаний, що цей святий даний нам для того, щоб заохочувати молодь і стати для неї прикладом».

За матеріалами iobserve.org

Фото: Lola Gomez/CNS

Схожі новини:

Поширити новину: