Кардинал Ейк: християнство здатне протистояти культурі смерті

Голландський кардинал Віллем Якобус Ейк говорить про необхідність християнської відповіді на так звану «культуру смерті». Під час ІІІ Міжнародного конгресу з біоетики в Утрехті він зазначив, що хоча явище, описане святим Йоаном Павлом ІІ, дедалі більше загострюється, християнство здатне конкретно йому протистояти.

Про це пише Vatican News.

Християнська відповідь на кризу культури

Кардинал Ейк – архієпископ Утрехту, лікар і біоетик – виступив на конгресі під назвою «Сяйво істини в науці та біоетиці», організованому Фундацією Жерома Лежена – засновника досліджень синдрому Дауна і друга святого Йоана Павла ІІ. Захід був частиною відзначення 30-річчя енцикліки Evangelium vitae, присвяченої гідності людського життя.

Кардинал Ейк зауважив, що культура смерті, яку ще в 1990-х роках розпізнав Папа з Польщі, і далі поширюється. «Сьогодні окремі особи, цілі суспільства й навіть політичні системи залучені до змови проти життя хворих, людей з інвалідністю й беззахисних. Це й є культура смерті, бо вона не визнає і не поважає внутрішню цінність людського життя», – сказав ієрарх з Нідерландів.

Діагноз і протиотрута

Архієпископ Утрехту вказав на головні джерела цієї руйнівної культури – сцієнтизм (переконання, що пізнання можливе лише через науку), експресивний індивідуалізм (який ставить самовираження понад правду) та антропологічний дуалізм (який заперечує існування душі).

«У такому світі тіло розглядається лише як інструмент. Людина нібито має право вільно ним розпоряджатися – через естетичну хірургію, трансгендерні втручання або зміну біологічної статі відповідно до вибраної ідентичності», – зазначив кардинал.

Протиотрута, за словами ієрарха, полягає у визнанні здатності людського розуму пізнавати метафізичні істини, усвідомленні того, що влада людини над життям обмежена, а саме життя має гідність і цінність у собі – незалежно від зовнішніх обставин.

«Тіло – це не засіб для досягнення цілей, а самоціль. Тому людина має дуже обмежене право розпоряджатися своїм тілом: втручання в нього допустиме лише з метою збереження життя та його цілісності – згідно з терапевтичним принципом», – нагадав кардинал Ейк. – «Людина, без сумніву, не має радикального права вирішувати питання життя і смерті – ні власного, ні чужого».

Потреба нової рефлексії

Кардинал Ейк висловив надію, що Папська академія «За життя» візьметься за серйозне вивчення гендерної ідеології та так званих трансгендерних «терапій», які, як він підкреслив, дедалі більше посідають центральне місце в медійному просторі.

Схожі новини:

Поширити новину: