Безпечне середовище для дитини у Церкві: завершення чергового етапу навчання

6-7 лютого Центр гідності дитини УКУ провів формаційну школу другого рівня для духовенства, богопосвячених осіб, голів профільних єпархіальних комісій.

Школа другого рівня «Формування безпечного середовища для дитини» покликана глибше зануритися в теми попередження насильства. Її відвідали священники, богопосвячені особи і миряни, задіяні на парафіях до роботи з дітьми. Усі вони вже проходили попередньо навчання з реагування на насилля на Школі першого рівня від Центру гідності дитини УКУ.

42 учасники з Греко-Католицької, Римо-Католицької та Православної церкви України упродовж двох днів вивчали інструменти, як впливати на побудову системи безпеки у церкві так, щоб попереджувати насилля, як творити безпечне для зростання середовище і системно працювати на парафіях із дітьми, плекаючи їхню гідність.

Керівниця проєктів і програм Центру гідності дитини Іванка Рудакевич поділилася: «Про насилля над дітьми часто починають говорити, коли вже все сталося і пішов розголос. Ця Школа була про те, щоб не сталося. І щоб дорослі знали конкретні інструменти, як попередити кривду. Що ми можемо зробити, щоб небезпечні люди не мали доступу до дітей? Які правила поведінки прийнятні, а які є червоним прапорцем і де вже є злочин? Як оцінити чи наше середовище підвищує ризик насилля? Як говорити про це з громадою, щоб кожен зі свого боку впливав на безпеку? Чого варто навчити дітей, щоб вони знали, куди звернутися до допомогу. Ми намагалися «привідкрити вікна» на ці всі теми. І я радію, що на школі були люди з різних конфесій, які проявили ініціативу знати більше».

Розпочали перший навчальний день із лекції Олександри Ніздрань, психотерапевтки у методі позитивної психотерапії, доцентки кафедри психології і психотерапії УКУ про вплив війни на рівень насилля в суспільстві та захищеність дітей.

З Іванкою Рудакевич, керівницею проєктів і програм Центру гідності дитини УКУ розмовляли про суть та цілі безпекових політик на прикладі документу «Норми та принципи захисту неповнолітніх і вразливих осіб», яким керується УГКЦ.

Про види насилля, їхні індикатори, наслідки та вторинних постраждалих розповіла Марія Байцар, психіатриня Центру здоров’я та розвитку «Коло сім’ї», психотерапевтка КПТ.

Отець Сава Масник, ієромонах, психотерапевт говорив про правила поведінки з неповнолітніми та принципи організації з ними душпастирської діяльності, які має знати та розуміти кожен дорослий, який працює з дітьми.

Як і про що говорити з дітьми, щоб попереджувати насилля, розповіла Юліана Маслак, дитяча психіатриня, психотерапевтка у методі когнітивно-поведінкової терапії з дітьми, підлітками та дорослими.

Другий навчальний день розпочався із лекції отця Руслана Сідельника, доктора богословʼя, форматора священничих покликань про «Духовне зловживання у контексті насильства щодо неповнолітніх та вразливих осіб».

Про визначення ризиків насильства щодо неповнолітніх та вразливих осіб та як їх оцінювати розмовляли із сестрою Тадеєю Яртим, відповідальною за прийняття повідомлень про випадки насилля над неповнолітніми у Згромадженні сестер місіонерок Найсвятішого Ізбавителя.

Ділилися досвідом впровадження безпекових політик колеги із Австралії — Барбара Блейні, керівниця програм з сейфгардингу на рівні Пертської архідієцезії та Девід Трейнор, директор з питань сейфгардингу та дотримання вимог Австралійської католицької асоціації сейфгардингу.

Про безпечний рекрутинг і як проводити найм осіб, які працюватимуть з дітьми, розповіла Христина Цар, керівниця відділу управління персоналом УКУ.

Завершили навчання майстеркою про те, як доносити різним цільовий аудиторіям церковної громади ключові теми про превенцію насилля над дітьми, від Вероніки Саврук, керівниці відділу інформації та маркетингу УКУ.

Фото: Віталій Грабар

Схожі новини:

Поширити новину: