Щороку 8 грудня Церква знову й знову звертає свій погляд до Марії. Урочистість Непорочного Зачаття Пресвятої Діви Марії має коріння у ХІХ столітті. У 1854 році Пій IX у конституції Ineffabilis Deus проголосив, що Марія «від першої миті Свого зачаття, силою особливої благодаті й привілею Всемогутнього Бога […] була збережена неушкодженою від усякої плями первородного гріха». Через три роки він поблагословив марійну колону на площі Іспанії в Римі, започаткувавши традицію папської молитви в цьому місці.
Про це пише Vatican News.
Укріплений догмат
Святий Пій X через пів століття нагадував, що Пій IX «за Божим натхненням і силою апостольської влади проголосив, що Марія від першої миті Свого зачаття була цілковито вільною від первородної плями». Він також підкреслював, що Марія є «найвищою розпорядницею ласк», яка, вознеслася на усіма у святості, «єдналася з Ісусом Христом і брала участь у справі відкуплення завдяки Ньому самому».
Зв’язок із Внебовзяттям
Пій XII, проголошуючи у 1950 році догмат про Внебовзяття, писав, що цяподія безпосередньо випливає з Непорочного Зачаття. На його думку, Марія «не підлягала закону тілесного тління й не мусила чекати до кінця світу на відкуплення свого тіла».
Жест Йоана XXIII
Святий Йоан XXIII у 1958 році започаткував традицію, яка зберігається й сьогодні: щороку 8 грудня Папа складає білі троянди до підніжжя колони на площі Іспанії. Через два роки він назвав Марію «ранковою зорею, яка розганяє темряву ночі», та підкреслював, що догмат Непорочного Зачаття є «захопленням для найшляхетніших душ».
Обітниця Павла VI
Святий Павло VI у 1966 році наголошував, що Непорочне Зачаття – це «таїнство привілею, винятковості та досконалості Марії». Він підкреслював, що Вона – «єдина людська особа, яка […] була збережена від усякої недосконалості». Щойно завершивши Другий Ватиканський Собор, він також пообіцяв відновити марійну побожність у дусі його богослов’я.
Йоан Павло ІІ про щедрість Сина
Святий Йоан Павло ІІ у 1978 році нагадував, що щедрість Христа щодо Своєї Матері «сягає першої миті Її існування». Він наголошував, що ця таємниця відкриває унікальний зв’язок між Марією та Її Сином, адже благодать була дарована Їй «особливим і випереджувальним чином» через Христове відкуплення: «Син має відкупити Її у спосіб особливо щедрий від гріха. Ця щедрість Сина щодо Матері сягає першої миті Її існування. Це називається Непорочним Зачаттям».
Краса віри у Бенедикта XVI
У 2008 році Бенедикт XVI пригадував, що перемога над первородним гріхом «у піднесений спосіб сяє в Пресвятій Діві Марії». У Ній, казав папа, ми споглядаємо «відблиск Краси, яка спасає світ». Це – краса Бога, що сяє в обличчі Христа.
Подяка й близькість Франциска
У 2015 році Папа Франциск, відкриваючи Надзвичайний Ювілей милосердя, просив у молитві: «Дякуємо Тобі, Мати Непорочна, бо на дорозі примирення Ти не дозволяєш нам іти на самоті».
Він наголошував, що Її життя, повністю віддане Богові, вчить простоти, ніжності та відкритості на благодать.
Лев XIV на марійному шляху
Як і його попередники, Папа Лев XIV 8 грудня віддав шану Марії в урочистість Її Непорочного Зачаття. У молитві він просив: «Після Святих дверей нехай відкриються тепер інші двері: домів і оаз миру, у яких відроджуватиметься гідність, де навчатимуться відмові від насильства й мистецтву примирення», – пов’язуючи це зі завершенням Ювілейного року.




