Лев XIV про роль урядів та освітян в регулюванні взаємодії дітей з ШІ

Необхідні стратегії з боку урядів, які би захищали гідність неповнолітніх в епоху штучного інтелекту, а також щоденні освітньо-виховні зусилля з боку дорослих, які самі пройшли відповідне навчання. На цьому наголосив Папа Лев XIV, звертаючись до учасників міжнародної конференції, організованої фундацією «Telefono Azurro».

Про це пише Vatican News.

У четвер, 13 листопада 2025 р., Папа Лев XIV прийняв на аудієнції учасників міжнародної конференції на тему «Гідність дітей та підлітків в епоху штучного інтелекту», що напередодні відбулася у Римі за ініціативою організації фундації «Telefono Azurro». Ця італійська неурядова організація була заснована в 1987 році з метою захисту прав дітей.

«Штучний інтелект, – сказав Папа, звертаючись до присутніх, – змінює багато аспектів нашого повсякденного життя, включаючи освіту, дозвілля та безпеку неповнолітніх. Діти та підлітки є особливо вразливими до маніпуляції через алгоритми штучного інтелекту, які можуть впливати на їхні рішення та уподобання. Важливо, щоб батьки та освітні працівники були обізнані з цією динамікою, а також щоб були розроблені засоби для моніторингу та регулювання взаємодії дітей та молоді з технологіями».

Святіший Отець підкреслив, що уряди та міжнародні організації несуть відповідальність за розробку та впровадження стратегій, що захищають гідність неповнолітніх в епоху штучного інтелекту. Для цього, за його словами, потрібно оновити існуючі закони про захист даних та втілювати етичні стандарти розробки та використання штучного інтелекту. Окрім того важливо також дбати про цифрову освіту.

«Необхідні щоденні, постійні освітньо-виховні зусилля з боку дорослих, які самі пройшли навчання та отримують підтримку від мереж співпраці», – наголосив Лев XIV, нагадуючи про ризики, які можуть становити як використання ШІ, так і передчасний, необмежений та неконтрольований доступ до цифрових технологій для стосунків та розвитку дітей. Святіший Отець зауважив, що дітям і підліткам корисно самим виявляти такі ризики та їхній вплив на особисте і соціальне життя. Такий підхід зміцнить їхню здатність робити відповідальний вибір для себе та інших. «Тільки завдяки освітньому, етичному та відповідальному підходу, – сказав Папа на завершення, – ми можемо гарантувати, що штучний інтелект буде помічником, а не загрозою для зростання та розвитку дітей і підлітків».


Схожі новини:

Поширити новину: