Архієпископ Ентоні Фішер OP попереджає, що Австралія все глибше занурюється в «культуру смерті», перед якою тридцять років тому застерігав святий Йоан Павло II у енцикліці Evangelium vitae. Про це ієрарх говорив під час щорічної лекції імені Ніколаса Тонті-Філіпіні у Мельбурні.
Про це пише Vatican News.
«Культура смерті» стала реальністю
Критичні слова архієпископа Фішера прозвучали під час щорічної лекції на честь Ніколаса Тонті-Філіпіні – померлого біоетика та рішучого противника евтаназії. Захід відбувся в рамках дводенної конференції «Правда та цілісність у медицині», організованої Католицьким медичним товариством Австралії. Ієрарх торкнувся триваючих у парламенті штату Вікторія дебатів щодо змін у законі, який має полегшити доступ до евтаназії.
«Критерії, що стосуються допоміжного самогубства, виявилися гнучкими – і надалі розслаблюються», – зазначив архієпископ Фішер. Домініканський ієрарх підкреслив, що самогубство та евтаназія стають таким чином «звичайними способами вмирання», а дедалі частіше відмовляють у використанні положення про сумління. Евтаназія становить від 0,5 до 1,6% усіх смертей в Австралії.
Правова наступальна кампанія
Коли у 2017 році ухвалювався закон про допоміжне самогубство, влада Вікторії запевняла, що це буде «найбільш консервативна модель у світі» з численними «надійними запобіжниками». Сьогодні, як зауважує митрополит Сіднея, ці гарантії поступово усуваються.
Цьогорічна новелізація скасує, зокрема, заборону, яка не дозволяла лікарям самостійно порушувати з пацієнтами тему евтаназії – те, що архієпископ назвав «фундаментальною зміною підходу до життя та страждання».
Пророча діагностика святого Йоана Павла II
На думку архієпископа Сіднея, розширення доступу до евтаназії відображає глибшу моральну кризу, перед якою застерігав святий Йоан Павло II. «Діагностика культури смерті, яку поставив Йоан Павло II, не була лише описом його часу, а пророчим застереженням для наших», – зазначив ієрарх.
Енцикліка Evangelium vitae нагадувала про «змову проти життя», у якій хворі та старші сприймаються як тягар. «Йдеться не лише про погане законодавство. На Заході ми стаємо свідками побудови цілого ідеологічного механізму, який представляє вбивство як акт милосердя і приглушує, а іноді й карає тих, хто насмілиться його засудити», – підкреслив архієпископ Ентоні Фішер.




