Новий звіт Центру прикладних досліджень апостолату (CARA) при Джорджтаунському університеті свідчить про глибокий вплив марійної побожності на процес розпізнавання покликання до священства чи богопосвяченого життя. Дослідження під назвою «Вплив Марії, Матері Церкви, на покликання» було проведене у співпраці з дієцезією Сагіно (США) у березні–травні 2025 року.
В опитуваннях узяли участь 1091 особа, серед яких єпископи, священники, диякони, настоятелі та настоятельки чернечих згромаджень. Більшість респондентів належить до латинського обряду (95%).
Розарій – провідна форма побожності
У процесі розпізнавання покликання особиста молитва на розарії виявилася найпоширенішою формою марійної побожності. Сім із десяти респондентів засвідчили, що ця практика позитивно вплинула на їхнє рішення, а серед єпископів таких відповідей було аж 80%.
Крім того, 59% учасників дослідження зазначили, що побожність до Пресвятої Діви Марії мала суттєвий або вирішальний вплив на їхнє перше відчуття покликання до служіння Христові й Церкві. Найвищий показник зафіксовано серед монахів, які є священниками (71%).
Паломництва і марійні об’явлення
Понад 40% опитаних повідомили, що відвідали хоча б одне місце марійного об’явлення перед остаточним рішенням про своє покликання. Найчастіше згадувались Гваделупа (29%) та Люрд (28%).
Найбільший вплив на формування покликання мала марійна побожність, пов’язана з: Фатімою (44%), Люрдом (43%), Гваделупою (31%).
Життя духовенства та богопосвячених: присутність Марії та Євхаристія
Вже під час життя у священстві чи богопосвяченому стані 75% респондентів вказали, що побожність до Марії зміцнює їх у покликанні, а 80% регулярно звертаються до Неї по духовну допомогу.
Також 80% учасників наголосили, що марійна побожність позитивно впливає на їхнє євхаристійне життя, зміцнюючи зв’язок з Ісусом у Пресвятих Тайнах.
Найчастіше практиковані форми марійної побожності: особиста молитва на розарії (72%, серед єпископів – 87%), контемплятивна молитва з Марією (46%), спільна молитва на розарії (37%), читання духовної літератури про Марію (28%).
Марія як Матір, Заступниця і Подруга
У відкритих відповідях учасники описували особистий досвід взаємин з Пресвятою Дівою. Найчастіше Марію називали: Порадницею, Подругою, Утішителькою (167 відповідей); Заступницею (129 відповідей); Матір’ю (121 відповідь).
«Марія щодня стоїть поруч зі мною, коли я звершую Святу Месу, так само як стояла біля Христа під Хрестом», – зазначив один із респондентів.
Оцінка ролі Марії в Церкві
Більшість учасників (74%) вважає, що Католицька Церква приділяє належну увагу побожності до Пресвятої Богородиці. 21% висловили думку, що цього наголосу недостатньо, 5% – що його забагато.
За матеріалами CNA