Паоло Руффіні: велика цінність комунікації полягає у стосунках

Паоло Руффіні, відповідальний за ватиканські медіа, розповідає про Ювілей світу комунікації, запланований на 24–26 січня. «Святий рік – це можливість поставити собі запитання й заново відкрити найглибше, початкове значення нашого покликання як комунікаторів», – зазначає він.

Про це пише сторінка Vatican News.

«Усе, що ми прагнемо робити, – це ділитися інтерпретацією світу. Це правда, яка була нам об’явлена, і ми прагнемо шукати її у своїй історії всіма силами», – сказав Паоло Руффіні. Префект Дикастерії у справах комунікації представив Ювілей світу медіа, журналістики й комунікації під час ефіру Радіо Ватикану «Radio con Voi». Він нагадав, що захід, який відбудеться вже цього вікенду, стане першим із багатьох, запланованих у рамках Святого року. Ювілей світу медіа співпадає зі спомином святого Франциска Сальського, покровителя журналістів, який припадає на 24 січня.

Стосунки як ключ до якісної журналістики

Наголошуючи, що журналісти покликані бути носіями надії та правди, Руффіні підкреслює: «Без стосунків немає надії, ми зачиняємося у собі. Стосунки – це довіра до іншої людини, віра в те, що ми можемо взаємодіяти, навіть якщо наші думки не співпадають. Стосунки також можуть бути дуже виснажливими, наприклад, коли йдеться про прощення – це означає починати все спочатку. За словами Папи Франциска, навіть якщо стосунки розірвано, ми завжди можемо почати знову. Це стосується взаємної довіри, яка породжує надію й зміцнює її».

Він наголосив, що комунікація не може бути односторонньою: вона базується на любові, довірі та стосунках.

Численні зустрічі

Триденний Ювілей світу медіа, журналістики й комунікації передбачає багато заходів, які, за словами префекта, «виникли спонтанно з прагнення провести іспит сумління, поставити собі запитання й, можливо, знову розпочати пошук найглибшого значення нашого журналістського покликання». Руффіні зазначив, що серед численних ювілейних подій найважливішою стане аудієнція у Папи Франциска та паломництво через Святі Двері, щоб задуматися над тим, де ми є й куди хочемо прямувати, шукаючи коріння нашої надії.

Ватиканські медіа

На запитання про те, як ватиканські медіа мають висвітлювати Ювілей, Руффіні відповів, що потрібно заглибитися у суть цієї події. «Це не миттєвий феєрверк, а тривалий шлях, який стосується всіх: як віруючих, так і тих, хто шукає знаків змін», – підкреслив він. Святий рік – це не магічне дійство. Пройшовши через Святі Двері, ми не одразу стаємо іншими. Суть полягає у вірі, що це знак, який допомагає знайти найглибші джерела нашої віри, зробити іспит сумління й почати новий шлях.

Головна роль історій

Під час прямої телефонної розмови зі слухачами програми їх запросили поділитися історіями надії. «Ці історії – це ми самі. Ми є тими історіями, які розповідаємо, і тими, які проживаємо», – наголосив Руффіні. За його словами, людський розум – це поєднання інтелекту серця й розуму. «Без серця ми не можемо по-справжньому осягнути реальність».

Руффіні зауважив, що в епоху стрімкості передавання інформації важливо також знаходити час для зупинки, щоб відкрити душу – свою й іншої людини. «Коли Папа говорить про зношення підошви взуття, він нагадує про час, необхідний для розуміння й оповіді історій, щоб їх по-справжньому ухопити».

Пам’ять

Префект Дикастерії у справах комунікації підкреслив, що «культивування пам’яті – це здатність знову поєднувати речі, щоб запропонувати перспективу добра». Завдання журналістів – забезпечувати прозорість у передачі істини. «Ми хочемо ділитися своїм розумінням світу, шукати об’явлену нам правду у своїй історії й через стосунки відкривати нові шляхи», – резюмував Руффіні.

Схожі новини:

Поширити новину: