Під час першої після літньої перерви загальної аудієнції Папа Франциск поділився думками про роль Святого Духа у втіленні Божого Слова, наголошуючи на тому, що без Святого Духа проповідь Церкви буде безплідною.
Про це пише Vatican News.
«Немає нічого неможливого для Бога». Завжди наново розпочинати свій шлях із цим сповненим розради переконанням заохотив Папа Франциск учасників загальної аудієнції, яка в середу, 7 серпня 2024 р., відбулася в залі Павла VI у Ватикані. Повертаючись після липневої перерви до роздумів про роль Святого Духа, Святіший Отець зазначив, що завершивши першу частину цього циклу, зосередженого на Його діянні в створенні, протягом подальших кількох тижнів катехизи будуть присвячені ділу відкуплення, переходячи таким чином до Нового Завіту.
Екуменічний факт віри
Темою цієї є зустрічі була роль Святого Духа в Втіленні Слова. Наступник святого Петра навів два уривки зі Святого Письма. В Євангелії від Луки читаємо: «Дух Святий зійде на Тебе, і сила Всевишнього отінить Тебе», а святий Матей стверджує, що Марія «була вагітна від Святого Духа». Церква ж підхопила цей об’явлений факт і дуже швидко помістила його в серці свого Символу віри. «Таким чином, – підкреслив Папа, – йдеться про екуменічний факт віри, адже всі християни разом сповідують один і той самий Символ віри. Католицька побожність же з незапам’ятних часів почерпнула з нього одну зі своїх щоденних молитов – Ангел Господній».
Наречена і образ Церкви
Як зауважив далі Святіший Отець, «цей артикул віри є основою, яка дозволяє нам говорити про Марію як про виняткову Наречену, яка є прообразом Церкви». Він навів слова святого Лева Великого, який писав, що «Ісус, так само, як народився Святим Духом від Діви Марії, так і Церкву, свою бездоганну Наречену, робить плідною життєдайним подихом того ж Духа». Цю паралель також підхопив Другий Ватиканський Собор, висвітливши її в Догматичній Конституції про Церкву «Lumen Gentium».
«Зачати», щоб «народжувати»
Підсумовуючи, Папа Франциск запропонував деякі «практичні думки для нашого життя», які підказує наполягання Святого Письма на словах «зачати» і «породити». Пророк Ісая писав: «Ось дівиця зачне і породить сина», а ангел під час Благовіщення ствердив: «Ось ти зачнеш у лоні й вродиш сина». Як зауважив Єпископ Риму, Марія спочатку зачала, тобто, «прийняла в Собі, в своєму серці та тілі», а вже опісля породила Ісуса. Й схоже відбувається у Церкві, яка спочатку приймає Боже слово, щоб воно «промовило до її серця» та «наповнило її нутро», як читаємо в священних писаннях, щоби потім «привести його на світ життям і проповіддю». «Друга дія є безплідною без першої», – наголосив він.
У Бога все можливе
«Так само і Церква, перед обличчям завдань, які перевищують її сили, мимоволі задається тим самим питанням: “Як це можливо?”. Як можна звіщати Ісуса Христа і Його спасіння світові, який, здається, шукає лише добробуту? Відповідь така ж, як і тоді: “Ви приймете силу від Святого Духа”(Ді 1,8). Без Святого Духа Церква не може прямувати вперед, не зростає, не може проповідувати», – зазначив Папа, вказуючи на те, що сказане про Церкву загалом стосується і кожного окремого охрещеного. «Кожен з нас у житті іноді потрапляє в ситуації, які перевищують власні сили, і запитує себе: “Як я можу впоратися з цією ситуацією?”. У таких випадках допомагає повторювати собі те, що ангел сказав Діві Марії: “Немає нічого неможливого для Бога” (Лк 1,37). Браття й сестри, також і ми кожного разу поновлюймо нашу мандрівку з цією розрадною впевненістю в серці: “Немає нічого неможливого для Бога”. Якщо віримо в це, то чинитимемо чуда», – заохотив Святіший Отець.