«Відповісти на численні питання, що стосуються більш ефективної діяльності Церкви у сфері соціальних комунікацій, особливо аудіовізуальних, і запропонувати нові інструменти, за допомогою яких можна здійснювати універсальну місію Церкви у світі», – з цією метою 40 років тому був створений Ватиканський Телевізійний Центр, який в цих днях відзначає свій ювілей.
Про це пише Vatican News.
Рескриптом від 22 жовтня 1983 року святий Йоан Павло ІІ створив Ватиканський Телевізійний Центр, офіційну телерадіослужбу Святого Престолу. Протягом сорока років CTV, який з 2017 року в результаті реформи ватиканських ЗМІ отримав назву Vatican Media, веде зйомку в прямому ефірі діяльності Папи, включаючи пастирські візити в Італії та закордонні Апостольські подорожі, а також події та заходи, що відбуваються у Ватикані.
Далекоглядність і любов до мас медіа
«Далекоглядність і велика увага до засобів масової інформації» – це дві характеристики святого Йоана Павла ІІ, які підкреслив нинішній директор CTV – Vatican Media Стефано Д’Аґостіні. Він висловив особливу подяку «всім людям, які, непохитно вірячи у важливість цієї важливої установи Святого Престолу, протягом тривалого часу працювали над створенням і розвитком CTV». Д’Агостіні підсумовує, що «ватиканські медіа продовжують своє зростання й пошуки, також за допомогою нових телекомунікаційних форм, щоб виконувати свою вселенську місію поширення навчання Святішого Отця через усі аудіовізуальні засоби, а також, щоб забезпечити унікальне і незамінне архівне джерело для майбутніх істориків. Наступним викликом стане висвітлення Ювілею 2025 року в світлі нових технологій виробництва та нових платформ поширення».
Ломбарді: пригадуючи останні дні Йоана Павла ІІ
Отець Федеріко Ломбарді, Директор Ватиканського телевізійного центру від 2001 по 2013 рік, а нині Голова Фундації Ратцінгера, розповів, що «з появою CTV Ватикан поступово ставав більш спроможним і більш автономним у висвітленні живих і записаних кадрів». На момент призначення о. Ломбарді вже був директором Радіо Ватикану. «Це нове призначення, – пригадує він, – дозволило мені мати більш повне бачення і зробити ширший внесок у комунікацію Святого Престолу, не тільки з точки зору інформаційного наповнення та аудіо, але також і з точки зору зображень, що є абсолютно фундаментальним».
«Найсильнішим спогадом, – продовжує він, – було супроводжувати разом з Ватиканським телевізійним центром останній період недуги Йоана Павла ІІ, потім його смерть, конклав, а відтак початок понтифікату Папи Бенедикта. CTV був визнаний телевізійною службою, здатною виконати своє завдання в новій панорамі світового телебачення». «Слідкувати за Йоаном Павлом ІІ, якого так любив увесь світ, з очевидними ознаками його зростаючої хвороби, було дуже складно. Це глибоко переживали всі працівники телецентру, які відчували велику відповідальність за те, щоб правдиво і з повагою представити світові особу, яку всі любили в її фізичній немічності, і яка надалі хотіла залишатися Папою та брати активну участь у житті Церкви» – продовжив о. Ломбарді. «Зробити це добре, – додає він, – поважаючи його намір і, водночас, поважаючи гідність хворої людини, було дуже складною справою». Отець Ломбарді висловив вдячність й визнання операторам та всьому технічному персоналові CTV за те, що вони сумлінно виконували це завдання, а також монсеньйорові Станіславу Дзівішу, який дуже допомагав порадами й супроводжував їх у цьому завданні. Найважливішими кадрами під його керівництвом CTV о. Ломбарді вважає «участь страждаючого Папи в останній Хресній дорозі в Колізеї». Він також згадує «інший великий історичний кадр», знятий під керівництвом о. Даріо Віґано, як Папа Бенедикт XVI залишав понтифікат у 2013 році, перелетівши на гелікоптері з Ватикану до Кастель Гандольфо. З нагоди 40-річчя отець Ломбарді побажав «CTV – Vatican Media» й надалі «відігравати свою роль, поступово зростаючи і завжди підтверджуючи, як упродовж всіх цих років, високий рівень свого служіння».