Віцедиректорка UNESCO: немає справжнього розвитку без освіти

Напередодні Всесвітнього дня вчителів Віцедиректорка Організації Об’єднаних Націй з питань освіти, науки і культури поділилася в інтерв’ю для ватиканських медіа думками про роль школи у сприяння цілісному людському розвиткові, зокрема, на теренах, зранених війною.

Про це пише Vatican News.

«Перетворення освіти починається від учителів», – такою є тема цьогорічного Всесвітнього дня вчителів, який щороку відзначається 5 жовтня, і який збігається із річницею зустрічі релігійних лідерів в рамках освітнього пакту. Цю зустріч з ініціативи Папи Франциска 5 жовтня 2021 року у Ватикані організувала Конгрегація католицької освіти. Вона завершилася врученням спеціального заклику представників релігійних організацій на руки Стефанії Джанніні, Генеральної віцедиректорки Організації Об’єднаних Націй з питань освіти, науки і культури (UNESCO). Напередодні дня вчителів вона поділилися в інтерв’ю для ватиканських медіа думками про виклики, які сьогодні стоять перед освітою.

Професія, що переживає кризу

«Професія вчителя сьогодні перебуває у кризовому стані», – зазначила Стефанія Джанніні, викриваючи такі явища як нестача вчителів, переповнені класи, мало привабливі умови праці та невідповідне фінансування. «На глобальному рівні, – зазначила вона, – в 6 з 10 країн вчителі початкових шкіл отримують оплату нижчу, ніж спеціалісти зі схожими кваліфікаціями». З цього випливають заклики дбати про те, щоби вчителі брали активну участь у діалозі, в процесі прийняття рішень та в соціальній політиці. За її словами, ЮНЕСКО також закликає до світової мобілізації, щоби поставити освіту на вершину політичного порядку денного з метою досягнення цілей сталого розвитку, оскільки «світова освітня система неспроможна долати існуючі та майбутні виклики та надавати всім якісне формування».

Наслідки війни для освіти

Однією з перешкод для освіти, без сумніву, є війна. Розповідаючи про те, які ініціативи ЮНЕСКО здійснює для того, щоб допомагати вчителям у тих частинах світу, де триває війна, Стефанія Джанніні зауважила, що організація є на передовій у найгостріших кризах світу з метою дбати про те, щоби інклюзивна та доступна освіта залишалася пріоритетом як у гуманітарній відповіді, так і в допомозі при відбудові. «В Україні ми зосередилися на тому, щоби підтримувати Міністерство освіти та науки в тому, щоби гарантувати безперервність навчання. Для тисяч дітей онлайн-навчання залишається єдиним способом, аби продовжувати освіту. Саме минулого тижня ми відправили місію експертів, щоби продовжити надзвичайні заходи, впроваджені на початку війни та визначити на місці інші потреби», – розповіла вона, додаючи, що ця допомога включає, серед іншого, забезпечення інформатичними засобами в співпраці з місцевими організаціями. «ЮНЕСКО підкреслює, – додала керівниця організації, – що учні, вчителі та школи повинні бути захищеними від будь-яких атак і що школи завжди повинні бути безпечними місцями».

Роль релігій

Ділячись думками про роль релігій у сприянні освіті, Генеральна віцедиректорка Організації Об’єднаних Націй з питань освіти, науки і культури зауважила, що освіта потребує «глобального руху солідарності», а тому потрібно залучати всіх. «Це означає, що релігійні лідери можуть відіграти дуже впливову роль у тому, щоби підтримати право всіх, особливо, дівчат і жінок, на доступ до освіти, в тому, щоби змінювати ментальність, протидіяти дискримінації та стереотипам», – підкреслила вона, наголошуючи на великій відповідальності та ролі релігій у тому, щоби сприяти мирові, діалогові, взаємній пошані та взаєморозумінню, що є цінностями, «на яких ґрунтується гуманістичний мандат ЮНЕСКО».

Схожі новини:

Поширити новину: